vrijdag 14 augustus 2009

Izinde hamilelik ve basimiza gelenler...


Artik biraz daha gecmise gidip basimdan gecenleri anlatsam iyi olacak.
Ilk hamile oldugumu duydugumda Hollandadaydim ve okul islerinle ugrasiyordum. Ilk zamanlar biraz miyde bulantilari vardi ama okadar asiri degildi allaha sukur. Hic birseyde asermedim allaha sukur,kocamin sansina, cunku burda gece yarisi canim dondurmami isteseydi, sansina kus olurdu cunku hic bir marketi acik bulamassiniz.

Bizim burda sistem cok degisik. Eger hamile kalirsan ilk isin doktora gitmek degil ebe`ye gitmek oluyor.Iste 12 inci hafta da yani 3 aylik hamile iken kontrola gidiyorsunuz. Ebe`ye gidiyorsunuz ve size birtakim sorular soruyor dogumdan sonra onemli olan.
Sorulardan biriside eve hemsire kac saat gelsin 24 saat mi yoksa 49 mu diye. Ben tabiki 49 saat istedim. Cunku dogumdan sonra yaninda bilmis biri olmasi tabiki daha avantajli. Ve sansina gore iste evin temizliginden tut alisverise kadar yardimda bulunabiliyor. O yuzden burda o yonden sansimiz var.

Bu sene birde izine gitmeye karar verdik ben izine gittigimde 11 haftalik hamileydim. Ucakla ucmak sebest, herhangi bir zarar olmuyor sadece 7inci aydan sonra tehlikeli olabilir o yuzden cogu ucak sirketleri de zaten kabul etmiyorlar bu sekilde yolcuyu.

Ve 5 haftalik izin macerasi:
Amsterdamdan bindik istanbulda indik ve 2-3 saat sonra 14 saat suren otobus yolculugu yapip Samsuna gittik. Tovbe bir daha bilmedigim sirketlere binmem cok kotu gecti yolculugumuz. Metro yada Ulusoydan sasmiyacaksin iste.
Samsuna geldigimizde biraz rahatsiz oldum ve doktordan randevu aldim.
Doktor bana ilac yazdi ve cok istirahat etmemi soyledi.Iki hafta hersey yassaklandi bana. Hollandadan cok iyi arkadasimin dugunune bile gidemedim Istanbulda dusunsenize ne kotu birsey.

Buarada cok kotu oldum turkiyede. Yemekten once kus ve yemekten sonra kus sanki doktorun yazdigi recete yemekten once ve sonra :-)).Allah kimsenin basina vermesin cok kotu oluyor.

Sonra bazi islerimizden dolayi trabzona gitmek zorunda kaldik. Bu sene niyetimizde bir cok sey vardi ama maalesef olmadi. Bu sene sevinmistim cunku butun aile bu sene turkijede olacakti ve niyetimizde birlikte trabzonun yaylasina cikmakti iste nasib olmayinca olmuyor. Bizde 2 geceligine gittik trabzona. Ve bir gunu yaylaya gitmekle gecti ama bizim yaylaya degil baska bir yaylaya. O yollar mahv etti beni. Dusunsenize dolmus ama daha beter. Manzara cok guzeldi ama soguk ve tasli yollarìn sayesinde hic de tadini alamadim.

Neyse o gecesi bindik yine otobuse Samsuna dogru yola ciktik.
Samsuna geldigimizde esime dedim, biz ne olur ne olmaz bir doktora gidelim cunku o yollar sonra ne oldu allah bilir.
Ve o gunu unutulmaz bir ani.
Kardeslerim ve annemin dayisinin kizinin kizi`yla (Damla)(hahaha) carsida isimiz vardi, ordan hastaneye gececektik. Megersem iki tane Buyuk Anadolu hastanesi varmis. Bizde randevu aldigimiz yer degil oburune gittik. Esim iyice fircayi atti bana. gec kalmisiz zaten birde obur hastanedeyiz. Neyse bindik 7 kisi taksiye ve asil randevumuz olan hastaneye nasil yetistik hic sormayin. Girdik iceriye allahtan kabul ettiler bizi. Esimden fircayi yemem Hollanda`da boyle birsey olsa iceri almazlar tekrar bir randevu almak zorunda kalirdik.
Neyse biraz bekledikten sonra bizi iceri aldilar cumbul cemaat kardeslerim ve Damla, teyzeleri ve dayilari tabiki merak etti nurumuzu. Ve doktor beni muayeneye aldi ve cok guzel bir haberle geldi. Kiziniz olacak dedi (insallah). Bir sevindim hic sormayin. Doktor gayet emin kendinden. Hatta kardesim dediki ya bize de gostersene nasil baktin. Doktor`da orda espiri yaparak sen gorebilseydin herkes bi ultrason aleti alirdi eve ben bunun uzerine okudum diye.
Neyse sonra iste anlatti pasa gibi cocugunuz sagligi yerinde masallah diye.
Bizimkiler cok sevindi.Tabiki bizde sevindik ama yinede bana ruya gibi geliyor.

Burda birde 20 haftalik kontrol oluyor bu ayrintili bir test oluyor cocugun sagligi hakkinda asagidada okuyabileceginiz gibi. Pazartesi gunu randevum var ondan sonra belli olur insallah.

(20. hafta ultrason taraması nedir?
Gebeliğin 20. haftasında uygulanan ultrasonografi, bebekte olabilecek yapısal bozuklukları saptamayayönelik bir taramadır. Ultrasonda temel amaç, çocukta spina bifida ya da anensefali olup olmadığınınanlaşılmasıdır. Ayrıca bebeğin iç organları ayrıntılı biçimde incelenebilir. Başka fiziksel bozukluklar(aşağıda örnekler erilmiştir) varsa, bu incelemede onlar da saptanır. Son olarak ultrasonografi, bebeğin normal büyümekte olup olmadığının ve rahimde yeterli amniyon sıvısı bulunup bulunmadığının anlaşılmasını sağlar.)

Iste sonra son uc gun kala ucakla istanbula donduk ve o iyi arkadasimin yanina gittim dayimda kaldik ve sonra izin bitti bin ucaga gel hollandaya.
Izinimiz kisacasi yogun gecti hicbirsey anlamadan gunler bitti. Herseyin hayirlisi olsun.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten